Uppe med tuppen.

Jag går upp klockan 4 på mornarna för att sedan åka till jobbet klockan 4.30.
Detta är faktiskt riktigt skönt, och jag njuter av att vara på min arbetsplats som en av de första.
Dricker mitt kaffe, tar en cigarett, i lugn och ro. För att sedan börja med de sysslor jag har där innan jag åker vidare till nästa ställe.

Idag så vaknade jag upp hemma hos min syster med en konstig känsla i kroppen. Tittade på Facebook via telefonen. och det visade sig att en av mina bästa vänner äntligen var färdig med sin förlossning.  Då hon är ensamstående så frågade hon mig om jag ville bli inskriven som hennes besökare. För tydligen så är det så att man i dagens läge bara får ta emot *en besökare som ensamstående och ingen om man är ett par. Så numer är jag pappa, haha.


Det var en oerhört söt liten sak som låg och gnydde i mitt knä medans hans mamma låg och sov. Och för att komma från mig, är det ett oerhört bra betyg, för barn är inte riktigt min grej.
Men jag lovar att jag ska vara med och ta hand om det här barnet, och hjälpa till så gott jag kan. Jag ska försöka ta min "pappa" roll på största allvar.



*om man ligger på sluten avdelning





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0